Dzielimy się wiedzą

Kanał RSS
jesteś tutaj: strona główna » software » visual shopping i mobilne marzenia

Software

Visual shopping i mobilne marzenia

25 kwietnia 2008

Wyobraź sobie, że wchodzisz do księgarni. Przeglądasz książki i natrafiasz na interesującą książkę dla Twojego dziecka. Super. Wyciągasz telefon, bez większego zastanowienia pstrykasz fotkę książki a po kilku sekundach otrzymujesz ofertę zakupu książki w cenie o 20% niższej. Jeden klik i książka już zamówiona. Będzie u Ciebie jutro.

Od kiedy taki scenariusz będzie możliwy?

  • Od wczoraj.

Wczoraj premierę miała technologia ViPR pozwalająca na rozpoznawania produktu na podsatwie jego fotki. Nie fotografuje się kodu kreskowego, fotografuje się produkt. Następnie jest on rozpoznawany i już tylko od inwencji danej firmy zależy co z tym zrobi. Można wyobrazić sobie zarówno nowoczesną porównywarkę cen jak i sklep internetowy powiedzmy z ubraniami, który odnajdzie produkt najbardziej podobny do tego co sfotografujemy. Jak obrazują przykłady niżej technologia dobrze radzi sobie z fotkami różnej jakości.

ViPR w dzialaniu

Na nieco podobnej zasadzie działa sklep like.com (o Like.com w BusinessWeek) . W like.com wystarczy np. zaznaczyć fragment cyferblatu zegarka aby porównywarka znalazła inne produkty o podobnym cyferblacie. Działa to bardzo sprawnie i znacząco ułatwia zakup produktów gdzie wybieramy głównie na podstawie designu.

Opisany w dwóch powyższych przykładach trend nazywa się visual shopping. Jak nazwa wskazuje polega na kupowaniu za pomocą nawigowania graficznego.

W tym celu:

  1. Przesyła się do aplikacji fotkę tego co nas interesuje (najbardziej zaawansowane).
  2. Zaznacza się fragmenty produktu, które nam się podobają.
  3. Metodą kolejnych przybliżeń wybiera się fotki produktów aż do uzyskania takiego, który nam odpowiada.

Na Pogrammable web znaleźć można opis API umożliwiającego realizację visual shopping na enginie firmy Mpire. Możecie też zobaczyć jak ideę visual shopping Mpire wdraża w życie w swoim rozwojowym projekcie ShopWave.

Autor: admin
Tagi: , ,



Skomentuj