
Czasem mówi się, że internauci w Internecie nie czytają. To nieprawda. Internauci czytają, ale tylko te treści, które:
- są dla nich interesujące
- są napisane odpowiednim językiem i dobrze sformatowane
Pierwszy punkt może wydawać się oczywisty, ale mimo to firmy często wypełniają swoje strony internetowe nic nieznaczącymi sformułowaniami ("profesjonalna oferta", "naszym celem jest zadowolenie klienta"), których... no właśnie - nikt nie czyta. Gdyby firmy komunikowały tylko (albo głównie) te elementy, które wnoszą wartość dla odbiorcy, internauci chętnie zapoznawaliby się z treścią.
Drugi punkt nie wszystkim przychodzi do głowy. Nie wystarczy bowiem napisać treści, należy ją napisać raczej prostym językiem i sformatować tak, aby była łatwa w odbiorze.
Te elementy pracy copywritera mogą odróżniać profesjonalistę od amatora. Profesjonalny copywriter wie, że jeśli tekst będzie "odstraszał" od czytania, to choćby był bardzo interesujący, przebrnie przez niego mniejsza liczba internautów (trzeba pamiętać o tym, że teksty na ekranie komputera czy laptopa czyta się trudniej niż takie same treści wydrukowane na papierze, stąd większe wymagania odnośnie wyglądu). A to przełoży się na mniejsze zyski firmy.
Dlatego tak ważne jest, aby treści na stronę internetową firmy (lub inne materiały marketingowe) tworzył doświadczony copywriter. Cena jego usług nie powinna być najważniejszym kryterium wyboru. Najważniejsze powinno być to, aby copywriter pisał treści, które same zachęcają internautów do zapoznania się z nimi i które sprzedają. Jedno i drugie wymaga wysokiej jakości umiejętności pisarskich i znajomości zagadnień związanych z marketingiem i reklamą w Internecie.
A ponieważ profesjonalny copywriter dopasowuje swoje usługi do każdego klienta, nie posiada zwykle stałego cennika usług (często wyjątkiem od tej reguły jest koszt tysiąca znaków ze spacjami), jak na przykład na stronie copywriter.pl. Wycena dokonywana jest po ustaleniu, czego konkretny klient potrzebuje. Dopiero wtedy strony ustalają odpowiednie wynagrodzenie za pracę autora tekstów.
Firmy według kategorii
Usługi z zakresu mediów i badania rynku
Obrót i zarządzanie nieruchomościami - katalog usług
Rejestr usług dla zdrowia i urody
Meble i ozdoby do Twojego wnętrza
Zakupy, kultura i rozrywka - baza punktów
Baza kursów i szkoleń
Katalog produktów i usług dla każdego
Rejestr usług i urządzeń elektronicznych i AGD
Usługi remontowo-budowlane
Finanse i ubezpieczenia - wykaz
Opieka i zabawa - wykaz produktów dla dzieci
Baza organizacji i stowarzyszeń
Transport dla Ciebie i firmy
Rejestr sklepów z odzieżą i obuwiem